Hírarchívum
BMG videoklipek brit mobilokon
Augusztus első napjaitól az egyik brit mobiltelefon társaság lehetőséget nyújt ügyfeleinek, hogy anyagi ellenszolgáltatásért zenei video anyagokat töltsenek le. Egyelőre a BMG-vel kötött csak megállapodást a cég, de hosszútávon jó üzletet látnak benne mind a ketten. A BPI üdvözölte az újítást.Úgy tűnik igaza volt Bill Gates-nek, aki nemrégen fejtette ki újságíróknak, hogy a következő évtizedben teljesen megváltozik egy egész csomó műszaki eszköz, és eddigi televízió nézési és zenehallgatási szokásaink is gyökeres fordulatot vesznek majd, köszönhetően a mobiltelefonból átalakuló zsebkompjuternek. Erre teljesen rímel a Nagy-Britanniában működő „3” nevű mobiltelefon társaság és a BMG Nagy-Britannia/Írország között született megállapodás, mely szerint augusztus 2 óta a mobilos cég ügyfelei térítés ellenében egy video wurlitzer segítségével teljes klipeket tölthetnek le a telefonjaikra.Egyelőre a BMG művészeinek – többek között Christina Aguilera, Dido, OutKast, Britney Spears, Justin Timberlake vagy éppen Will Young – klipjeit lehet teljes hosszban letölteni, de megállapodás várható további major-ekkel is. A szolgáltatás árlistája szerint videónként 1.50 angol fontot (2.30 Euro) kell fizetni vagy meg lehet vásárolni 10 fontért (15 Euro) egy teljes hónapra az ún. „Unlimited Entertainment Add-On” csomagot, amely korlátlan letöltési lehetőséget biztosít. A mobilcég egyelőre 40 dal video változatát kínálja, de heti öt új dal kerül a rendszerbe az ígéretek szerint, sőt egy video slágerlista is elrajtol.
„A mobiltelefon már megmutatta az iparágunknak eddig is sokoldalúságát és a lehetőségeket, hogy rajta keresztül eljusson a zene azokhoz, akik szeretik, de ez az új technológia már többre képes, minthogy csak csengőhangokat vásároljanak a zene kedvelői – magyarázta cégének lépését Tim Bowen a BMG szigetországi vezetője. A BPI (British Phonographic Industry), a MAHASZ brit testvérszervezete is üdvözölte az új szolgáltatást és közleményében rámutatott, hogy az iparág készen áll arra, hogy a zenét a rajongókhoz „bárhogyan, bárhová és bármikor” el tudja juttatni.