Hírarchívum
Belga televíziós kampány a CD-másolás és a letöltések ellen
Ne lopd a zenét! Csak mert meg tudod tenni, nem jelenti azt, hogy muszáj!Természetesen Európa fejlettebb pontjain is probléma a CD-másolás és a jogosulatlan letöltés. Belgiumban, "a helyi MAHASZ", az IFPI Belgium egy televíziós reklámfilmmel és egy lobbizásra szánt videoklippel száll harcba. A videóban a nyugat-európai ország legnagyobb popcsillagai, mint Ian Van Dahl, a Hooverphonic, vagy a Lords of Acid beszélnek azokról a problémákról, amelyeket a kalózkodás okoz munkájukban. A videoklip célja nem titkoltan a lobbizás illetve a nevelési célzat a fiatalok számára.- Ezzel a kazettával már be tudunk menni a Parlamentbe, a Kormányhoz, el tudunk jutni az iskolákba. Az emberek a saját szemükkel, a saját fülükkel hallják az érveket azoktól az emberektõl, azoktól a mûvészektõl, akiket tisztelnek vagy szeretnek – magyarázta Marcel Heymans, az IFPI Belgium igazgatója. Ez most nem egy sokadik unalmas állásfoglalás a zeneipar részérõl, itt hús-vér emberek beszélnek a szenvedélyükrõl, a munkájukról.
Az egyik legnagyobb belga televíziós csatorna, a flamand JIM vezetõsége átérezve a probléma súlyosságát, elkezdte sugározni a belga IFPI reklámfilmjét. A feltétel mindössze annyi volt, hogy a kisfilm pozitív üzenetet juttasson el a fiatalokhoz.
A reklámban egy fiatal, kezdõ együttes három tagját látjuk, amint kiszállnak öreg autójukból és reményteli arccal haladnak egy lemezkiadó folyosóján. Mindeközben a narrátor a következõket mondja: "A zene ezeknek a fiatalembereknek az élete. Számos meghallgatás, koncert, és kiadóknak elküldözgetett demokazetta után most jönnek aláírni életük elsõ lemezszerzõdését." A következõ képen a zenészek szemben ülnek a kiadó igazgatójával, aki magyaráz nekik: "Srácok, most kezdõdik a nagy munka! Keresünk egy producert, bérlünk egy stúdiót, elkészítitek hetek munkájával a lemezetek anyagát, azután videoklipeket csináltok, promóciós fellépéseken vesztek részt és beszélgetésekre kell mennetek, majd interjúkat kell adnotok, sajtótájékoztatón kell részt vennetek. És ezután..." Itt a kamera ráközelít a zenészekre. "És ezután mindenki lemásolja a CD-teket és letölti a netrõl!" Majd a narrátor: "Ne lopd a zenét! Csak mert meg tudod tenni, nem jelenti azt, hogy muszáj!"
A reklámfilmben szereplõ lemezkiadói igazgató nem más, mint Bart Brusseleers, a belga BMG vezetõje, akit az emberek is jól ismernek, hiszen õ a zsûri elnöke a Pop Idol nevû hihetetlenül népszerû televíziós tehetségkutató versenynek.
Az IFPI Belgium már tárgyalásokat folytat, hogy egy francia nyelvû televízió is mûsorára tûzze a jól sikerült reklámfilmet. A szervezet közben már tervez egy "iskolai felvilágosító turnét" az országban, amelyen a videót és a reklámfilmet is bemutatnák a fiataloknak.
- Egész õsszel úton leszünk, hogy hirdessük az igét: Tiszteld a mûvészeket, ne másolj! - mondta Marcel Heymans.
(Az IFPI Network nyomán)