Hírarchívum
A magyar internetezõk kétharmada használja szórakozásra a világhálót
A magyar internetezõk kétharmada szórakozás céljából használja az internetet, valamivel megelõzve ezzel a világ internetezõit, akiknek hattizedére jellemzõ ez - derül ki az Ipsos 24 országra kiterjedõ, elmúlt negyedévrõl szóló felmérésének eredményeibõl.A magyar internetezõk kétharmada szórakozás céljából használja az internetet, valamivel megelõzve ezzel a világ internetezõit, akiknek hattizedére jellemzõ ez - derül ki az Ipsos 24 országra kiterjedõ, elmúlt negyedévrõl szóló felmérésének eredményeibõl.E szerint a magyaroknál nagyobb hányadban csak a török (72 százalék) és a kínai (71 százalék) netezõk keresnek fel weblapokat, hogy személyes érdeklõdésükkel kapcsolatos információkhoz jussanak. Az élvonalban vannak még a japánok (65 százalék), a dél-koreaiak (65 százalék) és a svédek (64 százalék).
A szórakoztató tartalmak letöltésének gyakorisága a magyarok körében megfelel a világátlagnak. Zeneletöltésre 43 százalékuk, filmletöltésre 34 százalékuk használja a világhálót. Televíziót online módon 18 százalékuk néz, ami kicsivel elmarad az átlagos 22 százaléktól. Kína messze világelsõ mindhárom területen. A helyi netezõk 72 százaléka tölt le zenét, 71 százaléka mozifilmet és 55 százaléka néz online tévémûsorokat. Legritkábban a japánok és a franciák használják az internetet erre a célra. Mindössze 24 százalékuk jut így zeneszámokhoz, 9, illetve 15 százalékuk mozifilmekhez, 7, illetve 9 százalékuk televízió-mûsorokhoz.
Videojátékot a vizsgált országokban megközelítõleg minden harmadik (27 százalék) netezõ játszik. Ezen a téren is a kínaiak a világelsõk 61 százalékkal, õket a lengyelek (47 százalék) és a törökök (38 százalék) követik. Legkevésbé a svédek (14 százalék), a dél-koreaiak (16 százalék), a magyarok (17 százalék), a franciák és a japánok (18-18 százalék) kedvtelése a webes játék.
A felmérésben részt vevõ országok lakói közül Indiára a legjellemzõbb az online szerencsejáték: az elmúlt negyedévben minden negyedik indiai kockáztatta pénzét az interneten. A magyarok 16 százaléka kockáztatja így a pénzét, ezzel a hazai netezõk kicsivel a 13 százalékos nemzetközi átlag felett vannak.
Forrás: MTI