Hírarchívum

Tilos a videó- és hanganyag a közösségi médiában az olimpia idején

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) bizonyos feltételek mellett ösztönzi és támogatja a londoni játékokon részt vevõ sportolókat és egyéb akkreditált személyeket, hogy használják a közösségi médiát, azaz posztokat, blogbejegyzéseket írjanak és tweeteljenek élményeikrõl.A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) bizonyos feltételek mellett ösztönzi és támogatja a londoni játékokon részt vevõ sportolókat és egyéb akkreditált személyeket, hogy használják a közösségi médiát, azaz posztokat, blogbejegyzéseket írjanak és tweeteljenek élményeikrõl.

A Magyar Olimpiai Bizottság honlapján csütörtökön közzé tett NOB-állásfoglalás szerint a közösségi média- és blogtevékenység nem szolgálhat kereskedelmi vagy hirdetési célt, a bejegyzéseknek, blogoknak és tweeteknek egyes szám elsõ személyben, naplószerû formátumban kell megjelenniük, és nem újságírói beszámolóként. Ez azt jelenti, hogy nem lehet jelentés a versenyrõl vagy kommentár a résztvevõk tevékenységére vonatkozóan, valamint a szerzõ nem tehet közzé bizalmas vagy személyes információkat. A tweet ebben az értelmezésben rövid blognak minõsül, és ugyanazok az irányelvek vonatkoznak rá, azaz egyes szám elsõ személyben, naplószerûen kell megírni.

A megjelentetett tartalmaknak összhangban kell lenniük az olimpizmus alapelveivel, és nem tartalmazhatnak vulgáris, obszcén szavakat vagy képeket.

A résztvevõk és egyéb akkreditált személyek közzétehetnek az olimpiai helyszíneken készített fényképeket személyes használatra. Tilos ugyanakkor a fotókat kereskedelmi forgalomba hozni, eladni vagy más módon terjeszteni.

Ami a versenyeken és ötkarikás helyszíneken készült videó- és hanganyagokat illeti, ezeket nem szabad feltölteni vagy megosztani közösségi médiafelületeken vagy weboldalakon.

Ugyancsak tilos a NOB tulajdonát képezõ ötkarika, a szervezõbizottság és a nemzeti olimpiai bizottság jelképeinek, továbbá a kabalafiguráknak a használata a bejegyzésekben, blogokban és tweetekben.

Forrás: MTI